Lekker: Volvo V40 R-Design

Volvo V40 R-Design
Volvo heeft de Volvo V40 R-Design onthuld, de extra sportief ogende V40 is lekker dik.

De tijd van de echte R-modellen bij Volvo ligt ondertussen alweer even achter ons, maar de R-Design modellen ogen wel steeds een stuk sportiever dan de standaard modellen. Deze Volvo V40 R-Design krijgt dan ook agressieve bumpers, lekkere vijfspaaks velgen en sportieve sideskirts. Ook het interieur werd aangepakt met sportieve details waaronder sportieve stoelen en een sportief stuurwiel. Deze R-Design versie is ongetwijfeld de meest begeerlijke V40 van het moment.

Op extra sportieve prestaties moeten we uiteraard niet rekenen, maar ach, met de krachtigste T5 onder de motorkap sprint de V40 van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden. Dus echt zwak hoeft de V40 R-Design niet te zijn. De Volvo V40 R-Design wordt onthuld op het autosalon van Parijs, tegen dan krijgen we ongetwijfeld nog meer details.

Deel dit bericht:

2 reacties op "Lekker: Volvo V40 R-Design"

  1. volvo-expert 18-01-2013 om 1:25

    Het spijt me volvo, maar ik als jarenlang volvo rijder word er echt niet blij van. Ik rij zelf een versie 2002 s60 maar toen ik op de parking een nieuwe v40 zag moest ik even 2 keer kijken. Wat een schande, het leek wel een c30 break. Wat een klein onding. De nieuwe S60 is net hetzelfde, lelijke neus, te smal ogend achteraan, kortom de wagen straalt niet meer de robuustheid uit als mijn oudere s60. 
    En ik ben niet alleen andere volvorijders de ik ken zijn ook echt niet te spreken van de nieuwe matchboxachtige modellen van volvo, het lijkt wel speelgoed. Wel zo gaat volvo zijn target van 800.000 stuks echt niet halen als het net als andere merken gaat naar te kleinogende modellen die weinig opvallen in het over het algemeen toch al saaie wagenpark.
    dus sorry volvo, voor mij wordt mijn nieuwe auto een tweedehands vorige versie s60, niet met zo een stomme 1.6 motor maar minimaal een 2 liter en beter nog een 2.4 liter zoals nu. Want ik wil lang kunnen rijden en alles onder de 2liter daarvan kan je mij niet wijsmaken dat het lekker rijdt. De motor moet dan echt meer zijn best doen als ik fluitend met mijn 2.4 nog een tandje bijzet en hij helemaal geen moeite heeft om me veilig weer ergens naar toe te brengen
    het lijkt wel windows waar van je telkens ook een versie moet overslaan, dus weg met deze nietsuitstralende versies en op naar een beter model waar de volvorijder weer trots op kan zijn.
    anders over naar een audi A5 of A7

  2. mrnix 20-01-2013 om 14:53

    Wel ik kan u niet meer ongelijk geven.Volvo heeft het over een heel andere boeg gegooid met haar modellen en ik kan u verzekeren dat de afwerking en de stevigheid van de volvo’s er 500x op vooruit is gegaan. Zelf hebben we hier een V60 staan versie 2013, volvo kan zich nu qua afwerking helemaal meten met haar duitse concurrenten, wat voordien in mijn ogen te betwijfelen was. Haar lijnen zijn veel moderner geworden. Want stilstaan is achteruitgaan nietwaar?Daarbij zegt u het leek wel een c30 break, u beweerd een volvo-expert te zijn, af te gaan op uw profile name, maar niets blijkt minder waar te zijn aangezien het volledig de bedoeling is van volvo om met de v40 een soort van break voor de c30 te maken.En daarbij de motoren van volvo zijn niets veranderd, de 2.5 l in uw s60 is nog altijd het zelfde blok als de 2.5l in de nieuwe s60. alleen is het verbruik erop naar beneden gegaan evenals de co2 en is de efficiëntie naar boven  gegaan…m.a.w. een pluim van mij aan volvo, go on :)mvg

Reageer

Reactie aan het plaatsen...