Saab 9-5 Aero 2011
SAAB deed eind vorig jaar definitief de boeken toe, maar naar welke merken stapten de SAAB rijders over?

Wanneer een merk failliet gaat, is het altijd interessant om te kijken naar welke merken het cliënteel overstapt. Dankzij een studie door Polk weten we waar de loyale klanten van SAAB voortaan hun auto’s halen. De cijfers tussen 2010 en 2011 maken duidelijk dat 7,2% van de SAAB rijders voortaan voor Honda kiest, gevolgd door Volkswagen en Audi met respectievelijk 7 en 6,3%.

BMW komt met 6,1% pas op de zevende plaats uit, het moet merken als Toyota, Chevrolet en Ford voor laten gaan. Erg loyaal aan Zweden blijken de SAAB klanten ook niet, want amper 4,2% kiest voor een Volvo als nieuwe wagen. Het blijven dus eigenwijze mensen, die SAAB liefhebbers.

Saab 9-5 Aero 2011

Overstapsprocenten Saab