Porsche 918 Spyder Martini
Porsche gaat verder met de volgende fase in het testgebeuren met de 918 Spyder: de Nürburgring.

Sommigen hadden hem al gespot op de Nürburgring, maar nu komt Porsche met een officieel persbericht naar buiten. Wat betreft de 918 Spyder loopt alles op wieltjes, de volgende uitdaging is nu de Nürburgring. Een der einddoelen is immers een rondetijd van minder dan 7 minuten en 22 seconden op het fabelachtige circuit in de Eifel.

Zoals we eerder al meedeelden combineert de 918 Spyder een verbrandingsmotor met twee elektromotoren om de hoogste prestaties te verzoenen met een uitstekende efficiëntie. Het totale vermogen bedraagt maar liefst 770 pk, terwijl het verbruik voorspeld wordt op slechts 3 liter/100 km en de CO2-uitstoot op amper 70 g/km. De wagen krijgt bovendien een monocoque uit koolstofvezel en variabele aerodynamica.

Het testvoertuig dat momenteel de Nürburgring afgaat geeft tot slot een kleine knipoog naar het verleden met de legendarische Martini® Racing look, zeer populair in de jaren ’70. Martini® was de officiële partner van het Porsche fabrieksteam tussen 1973 en 1978, leidend tot enkele belangrijke overwinningen: Targa-Florio in 1973, het Sports Car World Championship in 1976 en Le Mans overwinningen in 1976 en 1977.