Jaguar C-X75 Concept
Nu we weten dat Jaguar de C-X75 in productie zal nemen komen de eerste details van het productiemodel naar boven.

Zo zou Jaguar een nieuwe 1.6-liter benzinemotor met turbo en supercharger gebruiken om de C-X75 aan te drijven, het blok zou erg hoogtoerig zijn en tot 10.000 toeren per minuut halen. Het nieuwe motorblok zal er echter niet alleen voor staan, het zal worden geholpen door twee elektromotoren, één op de vooras en één op de achteras. De combinatie van het kleine motorblok met de twee elektromotoren zou er moeten voor zorgen dat de C-X75 de concurrentie met de heersende elektrische supercars aan kan, een sprint van 0 naar 100 km/u zou dan ook niet veel langer dan 3 seconden mogen duren, terwijl de topsnelheid 320 km/u zou moeten bedragen.

Ondanks zijn prestaties zou de Jaguar C-X75 een erg bruikbare wagen moeten worden, de plug-in hybride krijgt een 200 kg zwaar batterijpack, die de C-X75 in staat moet stellen om een volledig elektrisch rijbereik van 60 km te bekomen. Puur elektrisch is een sprint van 0 naar 100 km/u in iets meer dan 6 seconden mogelijk, in combinatie met de verbrandingsmotor gaan rijbereik en prestaties uiteraard wel de hoogte in. Jaguar bespaarde ook erg veel gewicht in de C-X75, ondermeer de keuze voor een klassieke zeventraps automaat ten opzichte van een automaat met dubbele koppeling zou 100 kg gewicht hebben bespaard. Daarnaast is het koetswerk grotendeels uit koolstofvezel opgetrokken. De Jaguar CX-75 zou minstens 900.000 euro moeten opbrengen en in totaal in niet veel meer dan 200 exemplaren worden gebouwd, we zijn in ieder geval benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. (Via: AutoCar)

Jaguar C-X75 Concept