Volgens Shiro Nakamura, hoofd design bij Nissan, zal de nieuwe Nissan 370Z een veel groter publiek aanspreken.

De 370Z is een vet ding. En als we horen dat zijn opvolger zich op een veel groter publiek zal richten hebben we daar toch onze bedenkingen bij. De 350Z was een succes, zeker in de States, de 370Z is dat jammer genoeg niet. Al zit de economische crisis daar zeker voor iets tussen, het zijn immers nichemarkten als deze die er moeten aan geloven. Meestal worden ze gekocht door mensen die een BMW 5-Reeks rijden in de week en graag in het weekend een paar extra bochtjes pakken.

De ontwikkeling van de nieuwe 370Z bevindt zich nog in een vroeg stadium, maar de basisingrediënten zijn al bekend. Een turbo viercilinder zal de 3.7-liter V6 vervangen. Daarnaast zal de wagen een streng dieet ondergaan en moet het uiteraard opnieuw een strak sturende auto worden. Dat hij ook gevoelig kleiner wordt, valt niet uit te sluiten. Volgens Nakamura is de 370Z immers het absolute maximum.

Verder zou Nissan volgens sommige geruchten samenwerken met Daimler (Mercedes-Benz) voor bepaalde onderdelen en misschien zelfs het onderstel (SLK?). Wij denken echter dat Nissan voor een iconische reeks als deze nog steeds zijn eigen weg zal gaan, en laten we hopen dat het opnieuw een echte knaller wordt die het succes van de 350Z minstens evenaart.

Lees hier onze rijtest met de Nissan 370Z
Lees hier onze rijtest met de Nissan 370 Z Roadster (+Video)