Audi R8 Facelift 2013
Audi stelt een facelift voor de R8 voor, inclusief nieuw topmodel.

Audi heeft zijn sportwagen van een grondige update voorzien, visueel herkennen we een nieuwe voorbumper, nieuwe full-LED koplampen en achterlichten, een nieuwe diffuser en een set nieuwe uitlaatpijpen. Het geheel ziet er in ieder geval erg gelikt uit. Onder de motorkap is nog steeds keuze tussen een V8 of V10-blok, de basis R8 beschikt daarbij nog steeds over een 4.2-liter achtcilinder met 430 pk en 430 Nm koppel. Nieuw is echter de keuze voor een S-Tronic automaat met dubbele koppeling, die de verouderde R-Tronic automaat moet vervangen. De keuze voor de S-Tronic automaat heeft een positieve invloed op de sprintcijfers, 0 naar 100 km/u duurt zo amper 4,3 seconden, drie tienden sneller dan wanneer je met de hand schakelt. De topsnelheid bedraagt 300 km/u.

Wie krachtiger wil moet voor de R8 V10 kiezen, het blok zorgt voor 525 pk en 530 Nm koppel en sprint in 3,6 seconden naar 100 km/u wanneer je voor de S-Tronic automaat kiest. Maar daar houdt het niet op, Audi lanceert met de facelift ook een nieuwe topversie: de R8 V10 Plus. Die versie beschikt over 550 pk en 540 Nm koppel, sprint van 0 naar 100 km/u in 3,5 seconden en haalt een topsnelheid van 317 km/u. De facelift is meteen zowel voor de Coupé als de Cabrio beschikbaar, de R8 V10 Plus kan echter enkel als Coupé worden gekocht. De basisprijs voor de V8 Coupé zal 113.500 euro bedragen, de V10 is er vanaf 154.600 euro, de V10 Plus moet 173.200 euro opbrengen. De eerste exemplaren zullen eind dit jaar bij de dealers te vinden zijn.