Mercedes SLS AMG GT
De Mercedes SLS AMG GT krijgt naast 591 pk – dat zijn er 20 meer dan voorheen – ook nog eens betere rij-eigenschappen.

Onder de motorkap ligt nog steeds de ouwe getrouwe 6.3 liter V8 benzinemotor. Wanneer je die zo’n 6.800 toeren laat draaien, dirigeert hij via een zeventraps automaat 591 pk  en 650 Nm naar de achterwielen. Goed voor een sprint van nul naar honderd in 3.7 seconden en een sprint van nul naar 200 km/u in 11,2 seconden. De topsnelheid komt neer op 320 km/u.

Om te weten of je een SLS AMG of een SLS AMG GT op de baan tegenkomt, moet je kijken naar de lichten. Zijn ze verdonkerd, dan heb je allicht met een GT te doen. Ook de rode remblokken en de afwerking van het Mercedes-logo tonen dat het om een GT gaat. Voor alle duidelijkheid staat er nog eens GT op de kofferklep genoteerd.

Dankzij AMG RIDE CONTROL Performance ophanging moet de wagen sportiever aanvoelen. De dempers zijn stijver geworden. Tot zover het comfort dus… Al verwacht je dat niet direct van zo’n wagen. Voor de échte sportievelingen is er de Sport+ modus. Het interieur werd sportiever afgewerkt dan voorheen.

In oktober 2012 wordt deze wagen op de markt gegooid. Geïnteresseerden leggen best iets meer dan €205.000 opzij, zoveel zal de wagen namelijk gaan kosten. Voor de Roadster betaal je zo’n €9.000 meer en wie exclusief leder in zijn SLS AMG GT verwerkt wil zien, wordt daar ook nog eens €5.771,5 armer van.

Lees en bekijk hier onze test met de Mercedes SLS AMG.