Ford Mustang Europe Go Further
Ford peilt met een nieuwe marketingcampagne voor de Mustang naar de Europese receptie ervan.

Wie afgelopen zaterdag zijn of haar televisie afstemde op de finale van de UEFA Champions League tussen Bayern München en FC Chelsea, heeft hem misschien gezien: de “Go Further” reclamespot voor de nieuwe Ford Mustang. Raar, kun je wel zeggen, gezien de Ford Mustang op het moment van schrijven niet officieel te kopen is op Europese bodem. Ford houdt voet bij stuk zeggende dat de campagne enkel de diversiteit van haar producten overal ter wereld moet duidelijk maken, maar volgens ons is er meer aan de hand.

Ford peilt met de campagne immers naar de reactie van het Europese publiek op de Mustang. En wie de website “Go Further” uit het clipje bezoekt, bemerkt ook nog de Ford Edge SUV en de Ford EcoSport. Zouden de modellen zeer enthousiast onthaald worden, dan overweegt Ford in de toekomst misschien wel om ze op te nemen in het Europese gamma. Uiteindelijk is het ook een groeiopportuniteit en een mogelijkheid voor Ford om haar wereldwijde verkoopdoelstellingen te halen. De tijd zal het uitwijzen, maar een Shelby Mustang GT500 zouden wij alvast met veel plezier verwelkomen.