Subaru BRZ verkoopt als zoete broodjes


Subaru verkocht reeds vier keer meer BRZ’s dan gepland.

De Subaru BRZ werd nog geen twee maand geleden geïntroduceerd en is toch al een kaskraker. Tussen 3 februari en 27 maart verkocht Subaru Japan reeds 3.551 exemplaren van de achterwielaangedreven sportcoupé, ongeveer 4 keer meer dan gepland. Meer dan 75% van de klanten kiest bovendien voor het hoogste uitvoeringsniveau. Iets lager ligt het percentage dat kiest voor een manuele versnellingsbak (66,3%), terwijl we net verwachtten dat dit gezien het karakter en de ambities van de wagen iets hoger zou liggen.

Dat het populairste kleur tot nu toe WR Blue Mica is, hoeft niet te verbazen. Meer dan één derde van de wagens zal met dat kleurtje de fabriek uitrollen, gevolgd door maagdelijk wit (24,4%). En de leeftijd van de kopers? Meer dan 50% van alle kopers is jonger dan 40 jaar, met zelfs 27,5% jonger dan 29. Slechts 7,5% van alle kopers zijn opa’s. De feedback tot slot is lovend: stabiel, veel rijplezier en een super weggedrag. Hoe kan het ook anders met een 2.0-liter boxermotor, 200 pk en achterwielaandrijving?

Deel dit bericht:

1 reactie op "Subaru BRZ verkoopt als zoete broodjes"

  1. Wolf 28-03-2012 om 14:55

    En dan te bedenken dat ze eerst dit project helemaal niet wilde……wordt tijd dat de beslissers daar eens plaats maken voor iemand die de markt wel begrijpt. Ze kunnen bellen….mijn telefoonnummer is ….haha

Reageer

Reactie aan het plaatsen...