Citroen C4 Aircross Geneve
Citroën trekt het doek van de Citroën C4 Aircross op het autosalon van Genève.

En daarmee doet het Franse merk ongeveer hetzelfde als Peugeot en Mitsubishi deden bij hun versie van de Aircross, respectievelijk de 4008 en de Outlander. De drie constructeurs werkten immers samen voor dit model, net zoals ze dat eerder al deden voor de Mitsubishi iMiev, Peugeot iOn en Citroën C-Zero.

Citroën beweert toch voldoende Citroën-karakter in de Aircross gelegd te hebben. Net zoals dat bij andere Citroëns het geval is, krijgt ook de Aircross verticale LED-stroken. Da’s al één familietrekje, maar dankzij zijn achterkant en zijn velgen die geïnspireerd zijn op de Citroën Hypnos Concept, mag je in feite niet meer zeggen dat dit geen echte Citroën is.

Dieselen kan met 2 verschillende motoren: één met 110 pk en één met 40 pk meer. Benzinerijders moeten zich tevreden stellen met 115 pk. Die laatste motor wordt aan een vijfbak gekoppeld, de roetstokers krijgen een versnelling extra. De Aircross kent 3 rijmodi: 2WD, 4WD en Lock. De 2WD-stand dient voor normaal verkeer, de 4WD voor een gladde ondergrond en de Lock-stand is voorzien voor het betere off-roadwerk aan te kunnen.