Donkervoort D8 GTO
Donkervoort stelt de D8 GTO voor, een krachtigere en meer brute versie van de D8 GT.

Donkervoort heeft meer dan twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van de D8 GTO, die voortbouwt op de D8 GT. Donkervoort werkt nauw samen met Audi, onder de motorkap vinden we dan ook een 2.5-liter vijf-in-lijn, bekend uit de Audi TT-RS. Deze zorgt in de D8 GTO voor 400 pk en 450 Newtonmeter koppel. Combineer dat met een leeggewicht van 680 kilogram en je weet dat de prestaties niet min zullen zijn. Exacte prestatiecijfers heeft Donkervoort echter nog niet vrijgegeven.

Wie goed kijkt ziet dat de D8 GTO een stuk groter is dan zijn voorgangers, zo is hij 30 centimeter langer en 15 centimeter breder dan de D8 GT. Een noodzaak zo blijkt, aangezien er anders geen plaats was voor de vijf-in-lijn motor onder de motorkap. Het motorblok werd wel in de lengterichting geplaatst, maar dat kon de groeischeut niet verhinderen. Donkervoort maakt ook gebruik van de laatst beschikbare technologieën, zo is er plaats voor een stalen buizenchassis en koolstofvezel koetswerkpanelen. Wie een exemplaar wil kopen moet zich haasten, Donkervoort zal namelijk maar 25 exemplaren van de D8 GTO bouwen tegen een kostprijs van 100.000 euro. De verkoop van de D8 GTO start volgende zomer.