Lancia Thema
In Italië hebben zich reeds 2.500 klanten gemeld voor de Lancia Thema, het nieuwe vlaggenschip van het merk.

Het gaat goed met Lancia in Italië, traditioneel de belangrijkste markt voor het merk. In november verkocht Lancia namelijk 6.800 auto’s in het moederland, een sterke prestatie gezien de heersende marktcondities. Vooral de 2.500 orders voor de nieuwe Lancia Thema vallen op, het lijkt erop dat de samenwerking tussen Lancia en Chrysler zijn vruchten afwerpt. Lancia groeit zo wereldwijd met 15,04%, in Amerika gaat het nog harder, het Italo-Amerikaanse autoconcern kende er afgelopen maand een stijging van de verkoop met 45%.

De Lancia Thema kwam in samenwerking met Chrysler tot stand, de Thema deelt namelijk zo goed als alles met de Chrysler 300. Aan de buitenkant werd enkel de grille aangepast, terwijl we binnenin wel Poltrona Frau leder krijgen ter afwerking. Op technisch vlak werd het geheel wel meer op een Europees niveau gebracht, zo kreeg de Thema een betere demping, een aangepaste sturing en kan je voor een Italiaanse 3-liter V6 diesel kiezen. (Via: AutoEdizione)

Lees hier onze rijtest met de Lancia Thema

Lancia Thema