911 GT3 RSR 2012
Porsche wijzigt enkele kleinigheden aan de 911 GT3 RSR, het topmodel voor klanten uit de racerij.

De Porsche 911 GT3 RSR zal het nieuwe race-seizoen in 2012 ingaan met enkele wijzigingen. Dat de 911 GT3 RSR lekker breed is, springt meteen in het oog. In deze dimensie zette hij maar liefst 48 millimeter uit. Vanwege de sterk uitgeklopte wielkasten vooraan en achteraan, werd het ontwerp van zowel de voorste als achterste panelen bovendien herzien om het geheel beter in elkaar te laten overvloeien. Om de aerodynamica dan weer te optimaliseren, kregen de luchtinlaten een nieuwe plaats.

Op de achteras rust nog steeds een 4.0-liter flat six, voorzien van de volgens de regels verplichte lucht-restrictor. De krachtbron levert voortaan 460 pk, 5 pk meer dan zijn voorganger. Het volledige vermogen wordt overgebracht op de 310 mm brede achterbanden. Verder nam de diameter (niet de breedte) van de voorwielen met 30 mm toe tot 680 mm. Schakelen gebeurt via een sequentiële zesbak met peddels achter het stuur.

De nieuwe 911 GT3 RSR kan gebruikt worden in de 24-uren van Le Mans, het FIA World Endurance Championship, de Le Mans Series, de American Le Mans Series alsook in de International GT Open. De kans is groot dat we hem ook zien verschijnen op de Nürburgring tijdens het VLN-kampioenschap. Klanten kunnen de 911 GT3 RSR in ontvangst nemen vanaf januari 2012, de verkoopsprijs bedraagt een aanzienlijke 498.000 euro. Zonder belastingen welteverstaan.