Peugeot 208
Volgend jaar is het out voor de Peugeot 207 en neemt de Peugeot 208 het over. Wij hebben de eerste plaatjes!

Vanaf het begin van volgend jaar zal de 208 te koop zijn. Hij is zo’n 110 kg lichter dan zijn voorganger, waardoor hij sportiever moeten aanvoelen, maar tegelijkertijd ook zuiniger is. Aan de buitenkant zien we dat de 208 de familiesnuit van Peugeot meekrijgt, met duidelijke verwijzingen naar de Peugeot 508. Het minste dat we over de achterlichten kunnen zeggen, is dat ze extravagant zijn!

Aan de binnenkant is het zo dat Peugeot het instrumentenpaneel van de wagen niet langer geplaatst heeft waar je het normaal terugvindt. De tellers moet je niet langer door het stuur aflezen, maar staan hoger gemonteerd. Een beetje als een HUD (Head-Up Display). Hierdoor krijg je informatie over hoe snel je rijdt en dergelijke meer, terwijl je je ogen niet van de weg hoeft te houden. Centraal zien we een groot scherm dat door bestuurder en passagier bediend kan worden.

Onder de motorkap biedt Peugeot 5 dieselmotoren en 2 benzinemotoren aan. De meest zuinige diesel verbruikt 3,4 liter per 100 km. Aan de benzinekant zien we voor het eerst driecilinders bij Peugeot. De ene krijgt een slagruimte van 1 liter, de andere krijgt 1,2 liter cilinderinhoud. De zuinigste versie verbruikt 4,3 liter per 100 km en stoot 99 gram CO2 uit. Of je nu kiest voor diesel of benzine, de Peugeot 208 kan dus best fiscaalvriendelijk uit de hoek komen! (via AW)