Meer diesel-pit voor de Hyundai ix20

Hyundai ix20 1.6-liter CRDi
Hyundai voorziet de ix20 voortaan van de 1.6-liter CRDi, de nieuwe top-dieselmotorisatie voor de compacte monovolume.

De Hyundai ix20 werd slechts 10 maanden geleden gelanceerd, nu werd het gamma reeds iets uitgebreid. Terwijl de 1.4-liter CRDi voorheen de krachtigste diesel was, is die rol nu weggelegd voor de 1.6-liter CRDi met een vermogen van 115 pk. De motor wordt gelinkt aan een manuele zesbak en het koppel van de zelfontbrander bedraagt 260 Nm, beschikbaar tussen 1.900 en 2.750 toeren per minuut.

Het toegenomen vermogen zorgt voor een iets snellere sprint naar 100 km/u, al zijn daar nog steeds 11,5 seconden voor nodig. Belangrijker is dat de wagen standaard aan het Blue Drive pakket gekoppeld wordt, een schakelindicator, banden met een lage rolweerstand en een start/stop-systeem maken daar deel van uit. De CO2-uitstoot blijft zo beperkt tot 117 g/km, helaas net niet goed genoeg voor een fiscale premie. Het gemiddelde verbruik aan de andere kant bedraagt slechts 4,4 l/100 km.

De Hyundai ix20 1.6-liter CRDi is beschikbaar in het Lounge en Style uitrustingsniveau, de topdiesel is dus niet combineerbaar met het Comfort instapniveau. De Lounge verandert voor 19.549 euro van eigenaar, de Style pas vanaf 22.999 euro. Interessante opties zijn een metaalkleur (€400), elektrisch panoramisch dak (€1.150), leder (€1.500) en een navigatiesysteem met achteruitrijcamera (€1.500).

Lees hier onze rijtest met de Hyundai ix20 1.4-liter CRDi 90 pk

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...