Frankfurt ’11: Porsche 911 (991)

Porsche 911 (991)
In Frankfurt debuteert het nieuwe paradepaardje van Porsche: de 911 (991).

De nieuwe 911 ziet er verfijnder uit dan ooit, we spreken wel eerder van een evolutie dan van een revolutie. De grootste wijzigingen buitenaf zijn de met 100 mm verlengde wielbasis, de strak uitgesneden achterlichten, nieuwe koplampen, spiegels gemonteerd op de deuren en nieuwe luchtinlaten. 19-inch velgen (20-inch velgen bij de Carrera S) onderstrepen het atletische karakter van de nieuwe 911. De kont tenslotte oogt lekker breed.

Downsizing the Porsche-way bij de 911 Carrera: achteraan ligt voortaan een 3.4-liter zescilinder boxermotor die wel meer vermogen levert dan zijn voorganger: 350 pk. In de Carrera S ligt een 3.8-liter flat six die een vermogen levert van 400 pk. De sprint van 0-100 km/u is respectievelijk voorbij na 4,7 en 4,3 seconden, althans met een PDK-transmissie. Nieuw is echter ’s werelds eerste manuele zevenbak, een start/stop-systeem, een thermisch management systeem en systeem ter recuperatie van de remenergie.

De 911 Carrera 991 zet bovendien opnieuw een benchmark qua verbruik in zijn klasse: de 911 Carrera PDK verbruikt gemiddeld slechts 8,2 liter per 100 km, de Carrera S PDK 8,7 l/100 km. Dit betekent voor de Carrera S een reductie van 1,5 liter, terwijl het vermogen met 15 pk toenam. Een 911 Carrera op je oprit parkeren kan vanaf 90.750 euro, voor een Carrera S moet je iets meer ophoesten: 105.391 euro. Even dromen kan je gerust via de configurator.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...