Alfa Romeo MiTo
De Alfa Romeo MiTo beschikt al over enkele zuinige motoren, maar ééntje extra kan geen kwaad, moeten ze bij Alfa gedacht hebben.

En daarom lepelden de ingenieurs van het Italiaanse merk de TwinAir-motor die van Fiat afkomstig is ook in de Alfa Romeo MiTo. Die TwinAir-motor is 0,9 liter groot en haalt 85 pk uit twee cilinders die met een turbo samenwerken. Dankzij die motor en een start/stop-systeem, stoot de MiTo amper 98 gram CO2 per km uit.

Het model dat Alfa Romeo in Frankfurt tentoon zal stellen, krijgt beschikking over een nieuwe exclusieve kleur: Nero Ametista. Samen met nieuwe lichtmetalen velgen en een two-tone interieur, moet die kleur hem een exclusieve uitstraling geven. De zetels krijgen een nieuwe stof, die voorheen nog niet in het gamma aanwezig was.

Verder heeft Alfa Romeo ook haar dieselaanbod vernieuwd. De 1.3 JTDm motor levert 85 pk en 200 Nm. Dat koppel is al beschikbaar vanaf 1.500 toeren. Dankzij de zuinige motor en een start/stop-systeem, stoot de wagen amper 90 gram CO2 uit per km. Zijn verbruik breekt records: amper 3,5 liter per 100 km.

Ook aan de top van het gamma zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd. De Alfa Romeo MiTo QV krijgt een nieuwe actieve ophanging. Die topversie puurt 170 pk uit een 1.4 liter groot turboblok, meer dan voldoende om vooruit te geraken, zo mochten we al in het verleden ervaren. Meer info volgt vanop het autosalon van Frankfurt.

Lees hier onze rijtest met de Alfa Romeo MiTo QV. 
Lees hier onze rijtest met de Alfa Romeo MiTo 1.4.
Lees hier onze rijtest met de Alfa Romeo MiTo
 1.4 MA.