Lexus onthult de nieuwe Lexus GS350 vandaag in Pebble Beach. Wij hebben meer info en foto’s!

De Europese Vice-President van Lexus liet weten dat de verbeterde rijervaring, het gedurfde design en het hedendaagse interieur van de nieuwe Lexus GS ervoor zorgt dat het nieuwe model perfect moet beantwoorden aan de hogere eisen van de klanten. En op het eerste zicht ziet het interieur er inderdaad behoorlijk hedendaags uit en ook het design is behoorlijk gedurfd. Over de rijeigenschappen zullen we later oordelen.

De nieuwe GS moest volgens de ingenieurs sterk en wendbaar zijn. Ze ontwikkelden daartoe een nieuw, aerodynamisch koetswerk, een verbeterd platform en een transmissie met snellere schakelingen. Het platform is een stuk stijver dan voorheen. De spoorbreedte vooraan nam 4 cm toe, achteraan zelfs 5 cm. De Lexus GS ligt normaal dus zekerder op de weg dan ooit tevoren. Bovendien werd het motorgeluid beperkt, beschikt de GS over lage emissiewaarden en krijgen inzittenden een betere zitondersteuning.

Onder de motorkap ligt een 3.5 liter grote V6-motor die 306 pk levert. Hij is volgens Lexus één van de krachtigste uit zijn segment en de enige met zowel directe als sequentiële inspuiting. Nul naar honderd hoeft bij de GS amper 5,7 seconden in beslag te nemen. Van 30 km/u naar 120 km/u sprinten neemt amper 3 seconden in beslag.

De GS beschikt over vier rijmodi: ECO, Normal, Sport en Sport S+. In de ECO-modus is de gasrespons minder fel en worden de zetelverwarming en de airco verminderd, om brandstof te besparen. In de Sport-modus wordt de motor optimaal benut. In de Sport S+ modus wordt de ophanging een stuk sportiever. Ook de sturing en de stabiliteitscontrole laten sportievere prestaties toe.