Opel brengt de Insignia up-to-date met twee nieuwe motoren en premium features.

Om het succes van de Insignia te ondersteunen, voegt Opel twee nieuwe motoren toe aan het gamma. Ten eerste komt er een 1.4-liter ecoFLEX turbo benzinemotor met start/stop-systeem, aerodynamische aanpassingen en banden met lage rolweerstand. Deze motor levert een vermogen van 140 pk, het verbruik en de CO2-uitstoot werden met meer dan 25 procent verlaagd. Zo verbruikt de Insignia gemiddeld slechts 5,7 l/100 km, de CO2-uitstoot bedraagt 134 g/km. Toch werden de prestaties niet over het hoofd gezien: een sprint van 0-100 km/u duurt 10,9 seconden, de topsnelheid bedraagt 205 km/u.

Verder levert de 2.0-liter turbo benzinemotor voortaan maar liefst 250 pk ten opzichte van 220 pk voorheen. Ook het motorkoppel nam met 50 Nm toe tot 400 Nm. De kracht wordt overgebracht op de vier wielen en de Insignia werkt met deze motorisatie de sprint van 0-100 km/u af in slechts 7,5 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Ook bij deze motor ging het verbruik achteruit, althans iets minder. Het gemiddelde verbruik bedraagt nu slechts 8,4 l/100 km, de CO2-uitstoot werd met 12 g/km verlaagd tot 197 g/km.

Verder voegt Opel enkele premium features toe zoals nieuwe infotainment systems en een Infinity audiosysteem. Een camera vooraan kan de verkeersborden herkennen, je waarschuwen indien je afwijkt van de rijstrook en de afstand tot de voorligger berekenen. Ook de zetels kan je een luxueus kantje geven door ze te laten bekleden met “Indian Night” Nappa leder. Buitenaf kan je de Insignia voortaan laten spuiten in het donkere “Luxor” metaalkleur, de volgende maanden zal tenslotte het velgengamma een update krijgen.