Brabus Mercedes SLK
Brabus heeft er een tijdje over gedaan, maar komt dan toch naar buiten met hun visie omtrent de nieuwe Mercedes SLK.

Globaal gezien kunnen we het stellen dat Brabus zich redelijk heeft ingehouden, SLK fanaten kunnen dus de baan op met hun aangepaste roadster zonder dat iedereen zich afvraagt “Waarom?”.  De tuner voorziet een nieuwe bumper met nog meer LED lichtjes vooraan, brede sideskirts langs weerszijden en aan de achterzijde vinden we aan twee kanten een dubbele uitlaat terug. Hiermee lopen ze een beetje AMG achterna, maar gelukkig voorzien ze nog een aangepaste diffuser en een centraal achterlicht waarmee ze zichzelf toch weten te distantiëren van de huistuner.

De Brabus SLK scoort volgens het persbericht veel punten dankzij de nieuwe velgen in maatje 20″, uiteraard is het rubber afkomstig van Continental, Pirelli of Yokohama voorzien op hogere prestaties. Om de ruimte tussen de Monoblock F “Liquid Titanium” velgen en het koetswerk volledig op te vullen werd de SLK ook 30mm verlaagd. De schokdempers werden ook vervangen door exemplaren van Brabus zelf, om het rijgevoel nog beter af te stemmen op de sportiefste SLK rijder.

Motorisch ontziet Brabus zijn taak ook niet, zo voorzien ze voor bijna alle officiële motorisaties een upgrade. Je SLK200 BlueEffiency krijgt zo 25 pk en 30 Nm extra, terwijl de SLK250 verschillende upgrades ter beschikking krijg. Met het Brabus PowerExtra B25 pack krijgt je 230 pk, waar je het anders moet stellen met slechts 201 pk. Voor diegene die in 6,2 seconden 100 km/u willen bereiken voorzien de Duiters het PowerXtra B25S pack, waarmee je 240 pk en 370 Nm krijg.

Binnenin past Brabus het interieur naar hartelust aan, het liefst gebruiken ze daarvoor alcantara, leder of zelfs koolstofvezel. In afwachting van de SLK55 AMG biedt Brabus misschien wel een oplossing, en anders ga je gewoon bij Piecha langs..