Renault Clio Gordini
De Renault Clio Gordini is voortaan ook beschikbaar als non-RS.

Voorheen was de Clio Gordini enkel combineerbaar met de RS-motorisatie, de wagen die wij uitgebreid aan de tand voelden. Wie enkel visuele opsmuk wil en geen nood heeft aan de pk’s van de Clio RS, kan vanaf september nu ook strepen krijgen op een Clio met 1.6-liter benzinemotor en 1.5-liter dCi dieselmotor. Deze motoren leveren respectievelijk een vermogen van 122 en 105 pk. Met de komst van de nieuwe Clio Gordini wordt de Clio GT tegelijkertijd uit het gamma geschrapt.

Met deze beslissing wil het management een groter publiek aanspreken, maar is het wel een goede beslissing? Wat is de naam Gordini nog waard als deze niet gepaard gaat met het streven naar sportieve prestaties? Zijn er trouwens wel zoveel minder pk-beluste Clio-kopers die het opzichtige blauw met witte strepen verkiezen, om dan door iedereen uitgelachen te worden dat er een kleine dieselmotor onder de motorkap ligt? Wie er toch wild van is, de prijzen voor de Franse markt liggen reeds vast: €18.450 voor de benzine driedeurs, €20.750 voor de diesel driedeurs en respectievelijk €19.050 en €21.350 voor de vijfdeurs.