Deels onthuld: cijfers Porsche 911 (991)

Porsche 911 (991)
De nieuwe Porsche 911 (991) geeft steeds meer geheimen prijs.

Hoewel de specificaties niet volledig werden onthuld, licht Car&Driver alvast een tipje van de sluier. Zij mochten Porsche bijwonen bij het testen van de nieuwe 911 in Zuid-Afrika. Zelf achter het stuur kruipen zat er echter nog niet in. Hoe de nieuwe elektro-mechanische stuurbekrachtiging zijn werk doet, viel dus niet te achterhalen. Inderdaad, er werd afstand genomen van de hydraulische stuurbekrachtiging, al zeggen de mensen van Porsche dat je dit niet eens zal merken. Wij zijn toch benieuwd, want een elektro-mechanische stuurbekrachtiging is meestal toch een domper op het rijplezier.

De 911 Carrera krijgt een 3,4-liter zescilinder boxermotor, die gedeeld wordt met de Boxster S en gelukkig nog steeds achteraan ligt. Het vermogen van deze instapmotor zou 350 pk bedragen. De 911 Carrera S wordt gedownsized van 3,8-liter tot een boxermotor met een slaginhoud van 3,6 liter. Het vermogen van deze zescilinder komt neer op 400 pk. Beide motoren worden zoals we reeds eerder meegaven gelinkt aan een manuele zevenbak of desgewenst een zeventraps PDK-versnellingsbak.

Launch control is beschikbaar op beide transmissies. Om te zien hoe deze werkt bij een manuele zevenbak, moeten we nog even wachten. Noch cijfers voor de sprint van 0-100 km/u, noch de topsnelheid werden onthuld. De Nürburgring tijden weten we wel al: 8:04 voor de Carrera, 7:50 voor de Carrera S en met een “best setup” zou de wagen het klusje klaren in 7:37. Hoewel het onlangs ontkend werd, zou er een hybride 911 komen in 2016.

Buitenaf zal je al snel merken dat de wielbasis met zo’n 10 cm toenam, de totale wagen werd iets meer dan 6 cm langer. Standaard wordt de 911 Carrera geleverd met 19-inch velgen, de Carrera S krijgt 20-inch schoeisel. Tot slot werden de laatste geruchten over een retro Targa model bevestigd. Nu nog hopen dat de wagen snel van alle camouflage ontdaan wordt, al zal dat hoogstwaarschijnlijk pas gebeuren op het autosalon van Frankfurt in september.

Porsche 911

Deel dit bericht:

1 reactie op "Deels onthuld: cijfers Porsche 911 (991)"

  1. Wolf 01-07-2011 om 17:03

    Ben heel benieuwd naar de Targa. Misschien wel zoals vroeger de politieporsche in Nederland.

Reageer

Reactie aan het plaatsen...