Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX: 99 gram CO2 per km

Opel Astra ecoFLEX
Opel lanceert de Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX, die amper 99 gram CO2 per km uitstoot, maar toch 130 pk levert.

De Opel Astra was al in een milieuvriendelijke uitvoering beschikbaar, maar met een kleinere motor die veel minder vermogen leverde. Nu kan de koper van de Opel Astra kiezen voor een milieuvriendelijke motorisatie die ook nog eens krachtig is. De nieuwe Opel Astra ecoFLEX heeft voldoende aan 3,7 liter diesel per 100 km, wat uitzonderlijk is voor een wagen van zijn afmetingen. Dankzij het vermogen van 130 pk en  het koppel van 300 Nm is de wagen bovendien niet underpowered. Zijn CO2-uitstoot van minder dan 105 gram per km geeft hem daarnaast ook recht op een ecopremie.

Het lage verbruik kon onder meer bekomen worden door ingrepen zoals een remenergierecuperator, actieve aerodynamische onderdelen, een start/stop-systeem en banden met een lage rolweerstand. Ook het motormanagement werd herbekeken. Het koppel van 300 Nm is beschikbaar vanaf 2.000 toeren. Het injectiesysteem injecteert aan een druk van 1.800 bar en doet tot 8 injecties per cyclus. De verlaagde compressieverhouding verbetert het verbrandingsproces. Mocht 130 pk teveel zijn, is de motor ook beschikbaar met 81 pk en 280 Nm, de verbruikscijfers blijven gelijk.

De motor wordt aan een manuele zesbak gekoppeld. De wagen beschikt over een schakelindicator die je aangeeft wanneer het tijd is om op te schakelen als je zuinig wilt rijden. Tegen het einde van dit jaar zou de wagen al gekocht kunnen worden door klanten, de prijs zal later meegedeeld worden.

Lees hier onze rijtest met de Opel Astra Sports Tourer.
Lees & bekijk hier onze rijtest met de Opel Astra 1.6 Turbo.
Lees hier onze rijtest met de Opel Astra 1.7 CDTI.

Deel dit bericht:

4 reacties op "Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX: 99 gram CO2 per km"

  1. PJS 28-06-2011 om 13:24

    Sterk van Opel, genoeg vermogen en toch zuinig, dat is wat we allemaal willen.

  2. TDB 28-06-2011 om 14:01

    @PJS 

    eerst toch eens testen!

  3. kristofl 28-06-2011 om 14:42

    Goed plan, test deze maar eens. Het lijkt me alleszins ideaal om een leuke korting te krijgen én zuinig te kunnen rijden én toch genoeg vermogen te hebben.

  4. svc 27-08-2012 om 22:43

    is dit geen afgeleide van het Isuzu blok uit de late jaren 80? ‘k denk dat deze nog in de eerste generatie Vectra’s heeft gezeten als TD. Zelfs Ford heeft zijn 1.8-camionettendiesel uit de jaren 90 uit productie gehaald.

Reageer

Reactie aan het plaatsen...