Porsche 911 (991)
Een KERS-systeem voor het hele Porsche 911-gamma was niets meer dan een gerucht.

Ongeveer twee weken geleden kwam Autoblog.com aanzetten met het nieuws over een KERS-systeem dat toegepast zou worden op het hele toekomstige Porsche 911-gamma, bronnen van Autocar spreken dat nu echter lijnrecht tegen. Een hooggeplaatste bron formuleerde het als volgt:

Een KERS-systeem voor de nieuwe 911 (991) is complete nonsens. Het systeem wordt enkel toegepast op de 911 GT3 R Hybrid, verder staat niets gepland. Ook een hybride aandrijving voor de 911 is niets voor de nabije toekomst. Als het er ooit zou van komen, dan zal het hoogstwaarschijnlijk volgens een plug-in systeem zijn.

Bij het gebruiken van hybride krachtbronnen in de toekomst zou Porsche bovendien de voordelen van elektrische motoren gebruiken om de prestaties te verhogen, niet voor het verlengen van de autonomie. Michael Steiner, hoofd ontwikkeling van de Panamera Hybrid, zegt dat dit laatste totaal niet in de Porsche-filosofie past. Porsche zou trachten de PDK-transmissie te koppelen aan elektrische motoren om de bestuurder aan te moedigen hoger in toeren te gaan, ook al zou dit minder efficiënt zijn. Rijplezier staat duidelijk nog steeds op één bij de mannen uit Stuttgart.

Porsche experimenteert wel met nieuwe lichtmetalen zoals aluminium en magnesium. Van magnesium wordt namelijk gezegd dat er enkele voordelen zijn ten opzichte van koolstofvezel. Het enige nadeel is de gevoeligheid voor corrosie. De Duitse autobouwer werkt echter aan speciale coatings om deze corrosie tegen te gaan. (Via: Autocar)

Porsche 911 (991)