Porsche 911 991
Porsche bevestigt een KERS-systeem voor de nieuwe Porsche 911.

De nieuwe Porsche 911 zou een enorme sprong voorwaarts maken vergeleken met zijn voorgangers. Porsche heeft het dan hoogstwaarschijnlijk voornamelijk over de onderhuidse techniek, aangezien de 911 uiterlijk sinds de jaren ’60 nauwelijks veranderd is. De grootste wijziging, bevestigd aan Autoblog door bronnen binnen Porsche, is de intrede van een KERS-systeem voor het hele 911-gamma.

Het Kinetic Energy Recovery System zorgt voor de opslag van de energie die vrijkomt bij het remmen. Wanneer de bestuurder dat wenst, kan de energie weer vrijgegeven worden onder de vorm van een boost. Ideaal voor het inhalen dus. Opslagmedium voor de energie is geen batterij, maar zoals bij de 911 GT3 R Hybrid een gesofisticeerd vliegwiel.

Het is omwille van dat KERS-systeem dat de Porsche 911 (991) bovendien een aantal centimeter langer zal zijn dan de huidige 997. De toegenomen wielbasis moet het plaatsen van het nieuwe vliegwiel tussen de versnellingsbak en motor mogelijk maken. Die motor blijft een zescilinder boxer, maar zou een iets kleinere cilinderinhoud van 3.4-liter krijgen. Dankzij het KERS-systeem moet een sprint van 0-100 km/u sneller lukken dan vandaag. Bovendien zou Porsche meer lichtgewicht materialen gebruiken, met een gewichtsafname van zo’n 50 kg als resultaat. Dit alles in het teken van prestaties, verbruik en milieu, Porsche Intelligent Performance dus. (Via: Autoblog)