Jaguar XK Facelift
De Jaguar XK facelift krijgt een nieuwe neus die sterk gelijkt op de neus van de XKR-S.

De grootste verandering bij de nieuwe Jaguar XK vinden we vooraan. Daar zijn de koplampen redelijk dramatisch hertekend en werd er gebruik gemaakt van LED-technologie. In combinatie met een grotere grille en een nieuwe bumperkit, is de wagen volgens Jaguar een stuk expressiever. Op de XK vinden we in de grille een choom afwerking, bij de XKR werd die afwerking vervangen door matzwarte details en de XKR-S krijgt een geheel eigen voorbumper. Kopers kunnen kiezen tussen 17 kleuren, waarvan 5 nieuwe. Er zijn 11 velgen beschikbaar gaande van maatje 18 tot 20.

Onder de motorkap ligt nog steeds de vertrouwde 5.0 liter grote V8-motor. Die motor levert ofwel 385 pk – zonder supercharger – ofwel 510 pk – met supercharger. De ultieme variant van deze motor is evenwel de 550 pk sterke variant, die sprint van nul naar honderd in 4,4 seconden en kan sneller dan 300 km/u gaan. Alle motoren worden gekoppeld aan een zestraps ZF-automaat.

Aan de binnenkant heeft Jaguar ook de moeite gedaan om enkele aanpassingen door te voeren. Bij het instappen van de wagen pulseert de start-knop in het rood. Wanneer je start hoor je een heerlijke brul en stijgt de versnellingsbak uit de middenconsole. Jaguar gebruikt nieuwe materialen in haar interieur en maakt bovendien gebruik van de blauwe fosfor-verlichting die we ook kennen van de Jaguar XF.

Lees hier onze rijtest met de Jaguar XK.
Lees hier onze rijtest met de Jaguar XKR.