Koenigsseg CCR door Edo Competition
Een Koenigsegg is al een hypercar an sich, maar duidelijk niet voor iedereen. Zo vond een eigenaar het snelheidsgevoel van 827 pk wat aan de lage kant en bracht hij zijn CCR binnen bij Edo Competition.

De brute V8 die voor de rest van de wereld wél genoeg kracht levert, wordt standaard al voorzien van 2 turbolongen. Edo moest deze dus gewoon maar vervangen door krachtiger exemplaren en de klus was geklaard. Uiteraard is het in de praktijk minder eenvoudig, toch behaalt de CCR Evolution vanaf heden 891 pk. Op specifieke vraag van de vermogende eigenaar werd de ECU ook aangepast waardoor het gigantische koppel van 920 Nm eerder beschikbaar is.

De voormalige recordhouder van de Snelste wagen ter wereld heeft wel wat moeten inleveren. Zo is de topsnelheid vanaf heden beperkt tot 390 km/u in de plaats van 396+, want bij een Koenigsegg is het eindvermogen altijd afhankelijk van de volledige setup. Om het geblazen motorblok wat te sparen werd het toerental ook gelimiteerd tot 7.200 omwentelingen per minuut. De remmen en versnellingsbak kregen eveneens een update om met de nieuwe krachtbron overweg te kunnen.

Omdat de wagen toch in de werkplaats stond van de Duitsers, werd ook nog even het interieur opgefrist. Zo werd binnenin een meer gerieflijk gevoel gecreëerd, want de CCR werd al voorgesteld in 2004 en toen hadden ze andere verwachtingen van een 800pk+ supercar. Zo werd er een nieuw infotainmentsysteem geïntegreerd, tezamen met een achteruitrijcamera wat de bruikbaarheid enkel maar ten goede komt. Enkele veiligheidsystemen zoals een bandendruksensor werden ook geïnstalleerd ten behoeve van de algemene veiligheid. Vooraan werd de bumper ook aangepast waarmee hij zich meer kan meten met de recente modellen van de Zweedse supercar fabrikant. Bij aankoop moest je toen een half miljoen betalen, wat de eigenaar voor deze update bij Edo heeft betaald is niet bekend.