Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo zet zijn doorbraak op de Belgische markt verder in het eerste semester van 2011, in maart verkocht het merk 34,4% meer dan het jaar ervoor.

In 2010 tekende Alfa Romeo al bijzonder goede cijfers op, toen ging de verkoop met 55% omhoog tegenover 2009. Dit jaar breit het merk een vervolg aan deze positieve cijfers, met in maart een verkoopstijging van 34,4% ten opzichte van vorig jaar. Dit terwijl de markt van premium wagens in België slechts met 5,6% is gestegen. De totale markt liet zelfs een daling optekenen van 1,3%. Over het volledige eerste semester van 2011 zijn de cijfers ook zeer bevredigend: met een stijging van 25,7% tot 1.953 eenheden.

Volgens Eric Courtioux, Brand Country Manager voor Alfa Romeo in België en Luxemburg valt te stijging te verklaren door de strategie rond de lancering van de MiTo in het B-segment en uiteraard ook dankzij de nieuwe Giulietta, die tot de meest aantrekkelijke wagens in het C-segment behoort. De volgende maanden verwacht Alfa Romeo België de stijgende trend door te zetten, dit dankzij de lancering van nieuwe versies voor de MiTo en Giulietta, met onder meer de TCT-automaat.

Lees hier onze rijtest met de MiTo TCT
Lees hier onze rijtest met de Giulietta QV

Alfa Romeo MiTo TCT