Cadillac XTS Concept
Twee nieuwe modellen en een nieuwe designrichting moeten ervoor zorgen dat de verkopen van Cadillac op de Europese markt eindelijk op gang komen.

Het is reeds de derde poging in 15 jaar bij Cadillac om een zeker marktaandeel te veroveren in Europa. Dat Cadillac nog steeds geen diesel aanbiedt, is echter een groot pijnpunt in de strategie van het Amerikaanse merk. Volgens GM CEO Dan Akerson is proberen, proberen en nog eens proberen het enige wat je kan doen met Cadillac in Europa.

De XTS saloon concept die voor het eerst in Detroit werd voorgesteld, kreeg ook een plekje op het autosalon van Genève en moest ons een idee geven van de nieuwe, zachtere styling die bij toekomstige Cadillac modellen aanwezig zal zijn. Met die zachtere styling wil het merk meer tegemoet komen aan de wensen van de Europese klanten. De XTS zou zich bovendien positioneren boven de CTS, Cadillac’s concurrent voor de BMW 5-Reeks.

Onder de CTS zou in het gamma ook een compactere saloon gepositioneerd worden of zelfs een compacte stadswagen, om een uitgebreider gamma te hebben op de Europese markt. Van een motor als een viercilinder turbodiesel is echter in de verste verte nog geen sprake. Cadillac zegt niet alles in één keer te kunnen doen. Zonder efficiënte krachtbronnen maken de Cadillacs volgens ons echter geen schijn van kans tegen de Europese concurrenten van BMW, Mercedes en Audi. (Via: Autocar)