Officieel: Mercedes C63 AMG Coupe

C63 AMG Coupe
De Audi RS5 en BMW M3 mogen op hun hoede zijn, want de Mercedes C63 AMG Coupé zal hen het vuur aan de schenen leggen.

De facelift van de C63 AMG Sedan en Break zagen we eerder reeds passeren, maar nu heeft Mercedes ook officieel de coupé-versie voorgesteld. Ook de coupé beschikt nog steeds over de atmosferische 6.2-liter V8, die een vermogen levert van 457 pk en een enorm koppel van 600 Nm. Een sprint van 0-100 km/u is voorbij na amper 4,5 seconden, terwijl de topsnelheid naar Mercedes’ gewoonte elektronisch begrensd is op 250 km/u. Zoals bij de saloon en estate is er ook een veel te duur Performance Package (€7.116,20) beschikbaar, waarmee het vermogen tot 487 pk stijgt en je 0,1 seconde sneller naar 100 km/u sprint.

Schakelen gebeurt via de 7-traps AMG Speedshift versnellingsbak, waardoor een gemiddeld verbruik van 12,0 liter/100 km mogelijk wordt. Verschillende modi zijn beschikbaar, waaronder de RACE START functie voor een sprintje aan het rood licht. Het design van de C63 AMG Coupé is afgeleid van de nieuwe C-Klasse Coupé, maar natuurlijk met de nodige sportieve accenten. Vier gechromeerde uitlaatpijpen, zwarte 18 inch AMG jetsers, sideskirts, AMG bumpers en specifieke AMG LED dagrijlichten bepalen het uiterlijk. Maar ook het interieur verschilt van de beschaafde C-Klasse Coupé: AMG Sportstoelen, instaplijsten, AMG Performance stuur, AMG startscherm enzovoort. Kortom, genoeg AMG badges die duidelijk maken dat je met de sportversie onderweg bent.

Natuurlijk heb je al dat lekkers niet voor een peulenschil, in Duitsland kost de C63 AMG Coupé 72.590 euro. In België zal de prijs nog iets hoger liggen, begin dus maar te sparen!

Deel dit bericht:

2 reacties op "Officieel: Mercedes C63 AMG Coupé"

  1. MRM 21-03-2011 om 10:28

    ‘k Vind zijn voorkant toch net niet stoer genoeg. Mocht ik een stoere krachtpatser willen, ik zou nog steeds voor de M3 gaan, vermoed ik.

  2. TDB 21-03-2011 om 11:33

    @MRM 

    Daar heb je wel ergens gelijk in. De voorkant oogt misschien iets te elegant. Langszij en achteraan echter strak genoeg ! Maar ik zou sowieso ook voor de M3 gaan… Al is de sound van deze waarschijnlijk beter.

Reageer

Reactie aan het plaatsen...