Geneve 2011: Mercedes C63 AMG

Mercedes C63 AMG Geneva
Mercedes stelt in Genève de facelift voor van de C63 AMG, die nog steeds een atmosferische V8 onder de motorkap heeft.

Aangezien Mercedes onlangs de C-Klasse een grondige facelift gaf, kon de AMG-versie niet achterblijven. De koplampen en grille werden aangepast, maar ook LED dagrijlichten werden toegevoegd. Bovendien beschikken nu ook de achterlichten over LED-technologie. Verder heeft de C63 AMG agressievere bumpers, zijschorten en nieuwe 18-inch lichtmetalen velgen. Achteraan bemerken we de subtiele achterspoiler, een diffuser en vier gechromeerde uitlaatpijpen die zowel het oog als oor plezieren.

Binnenin onderscheidt de C63 AMG zich door het driespakige AMG stuurwiel met aluminium schakelflippers, AMG sportzetels en hier en daar wat AMG logo’s. In de middenconsole vind je een draaiknop voor het selecteren van de gewenste stand van de versnellingsbak, die reeds gekend is uit de SL63 AMG. Mogelijke modi zijn C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+, M (Manual) en RACE START. Tenslotte kreeg de C63 AMG de updates mee van de standaard C-Klasse.

Onder de motorkap toch een zekere verrassing: geen V8 5.5 Biturbo, maar nog steeds de gekende 6.2-liter atmosferische V8. Voor liefhebbers van atmosferische motoren een pluspunt, voor zij die meer vermogen wilden een minpunt. Met een totaal vermogen van 457 pk komt de C63 AMG echter niet meteen vermogen tekort. Bovendien beschik je over een fenomenaal koppel van 600Nm. Indien je het toch echt wilt, kan je opteren voor het AMG Performance Package, waarbij het vermogen toeneemt tot 487 pk.

Niet te vergeten voor een wagen uit deze klasse, zijn de cijfers. Sprinten van 0-100 km/u doet de sedan in 4,5 seconden, de Estate in 4,6 seconden. Met het AMG Performance Package gaan daar in beide gevallen slechts 0,1 seconde af, wat het belang van de optie (>7.000 euro) eerder in twijfel trekt. Zoals we dat gewoon zijn bij Mercedes is de topsnelheid beperkt tot 250km/u. Dankzij enkele updates, verbruikt de nieuwe C63 AMG ‘slechts’ 12 liter per 100 km, wat 0,3 liter minder is dan zijn voorganger. De facelift wordt gelanceerd vanaf juli 2011.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...