Gumpert Tornante
Hoewel we er enorm naar uitkeken, is de Gumpert Tornante voorlopig niets meer dan een strak omhulsel.

De Gumpert Tornante werd samen ontwikkeld met het Italiaanse Carrozzeria Touring Superleggera, het bedrijf dat we kennen van de Bentley Continental Flying Star. De Tornante zal een broertje worden van de Apollo, de enigste wagen in het Gumpert gamma tot nu toe. Terwijl de Apollo zeer circuitgeoriënteerd is, doelt de Tornante op iets meer comfort en leefbaarheid. Laat je daardoor echter niet misleiden, de Gumpert Tornante blijft een echte sportwagen.

Wat meteen opvalt zijn de enorme grille en luchtinlaten, de agressief ogende lichten en de van AMG afgekeken Gullwing Doors. De vloeiende lijn in het profiel en de opvallende bogen rond de wielkasten springen ook in het oog. De buitenspiegels zijn bovendien extreem klein om zo weinig mogelijk luchtweerstand te creëren. Achteraan beschikt de wagen over vierkante LED-lichten.  Koetswerkpanelen zijn vervaardigd uit composiet, terwijl het space frame uit het hoogtechnologische chroom-molybdenum is vervaardigd, met een monocoque uit koolstofvezel. Gumpert doelt daarmee op een extreem laag gewicht, maar zonder offers te brengen op het vlak van stijfheid.

Naast het lage gewicht is de krachtbron van even groot belang. De Tornante krijgt een 4.2-liter V8 Biturbo die een vermogen levert van 700 pk. Verder erft de Tornante de TT40e versnellingsbak van de Apollo, alsook de double wishbone ophanging. Het klinkt allemaal zeer belovend, maar de wagen is helaas nog lang niet productieklaar. Op Genève kregen we enkel het design te zien, al verwachtten we zoveel meer.