Ford B-Max
Ford zal morgen in Genève de Ford B-Max voorstellen, een compacte MPV.

De Ford B-Max heeft een uniek koetswerkdesign dat komaf maakt met de klassieke B-stijl en dat twee shuifdeuren gebruikt. Dit innovatieve concept, dat reeds volledig productierijp is, belooft volgens Ford een ongeëvenaarde toegang tot het interieur en een weergaloos gebruiksgemak en dito flexibiliteit. Zo is de opening naar het interieur dankzij de schuifdeuren maarliefst 1,5 meter breed, ongeveer het dubbele van de breedte die de rivalen met klassieke deurconcepten aanbieden. Het design van de B-Max vloeit voort uit de Iosis Max concept die twee jaar geleden ook in Genève werd voorgesteld. De B-Max illustreert hoe Fords kinetic design kan worden toegepast op een unieke nieuwe voertuiglay-out.

De Ford B-Max staat op het B-platform van Ford, waarop ook de Ford Fiesta staat. De Ford B-Max is 4 meter lang en daarmee 11 cm langer dan de vijfdeurs Fiesta en 32 cm korter dan de nieuwe C-Max. Met die compacte afmetingen denkt Ford te kunnen inspelen op de vraag naar kleinere auto’s in drukke steden. Ook het interieur getuigt van innovatie en onderscheidt zich door zijn ruimte en veelzijdigheid. Ford gebruikt kwalitatieve materialen, omdat het van mening is dat kleine, praktische auto’s ook goed uitgerust moeten zijn. Onder de motorkap huist een 1-liter grote driecilinder Ford EcoBoost motor met Start/Stop-systeem. Van de motor werden geen cijfers vrijgegeven, maar hij belooft wel erg zuinig te zijn.