Lancia Thema
Naast de obligate facelift voor de Delta en de uiterst knappe Ypsilon, zal Lancia zich in Genève ook van zijn mindere kant laten zien. Er zullen namelijk drie modellen “pronken” die haast rechtstreeks overgenomen zijn van Chrysler.

Zo komt er een mondiaal vlaggenschip onder de naam Thema, net als de eerste Thema uit 1984 moet deze een concreet alternatief bieden in het prestigieuze segment. Alleen kunnen we ons afvragen of de Europese markt deze duidelijke rebadge niet zal doorprikken? Waar zit namelijk de typische Lancia uitstraling verborgen in deze Thema? Aan de buitenkant in ieder geval niet, want de looks blijven op en top Amerikaans. Aan het interieur werd wel gesleuteld, daar gebruikt Lancia nu Poltrona Frau leder en specifiek Italiaans design. Vanaf oktober zal het model te koop zijn in Europa.

Daarnaast volgt ook een opvolger van de Phedra, een model dat zijn techniek grotendeels deelde met de Citroën C8, Peugeot 807 en Fiat Ulysse. Nu kiest Lancia voor de Chrysler Grand Voyager, en dat mogen we erg letterlijk nemen. Lancia plakt aan de buitenkant enkel zijn badge en bijhorende grille op de neus van de Grand Voyager. Ook hier zou Lancia weliswaar gesleuteld hebben aan het interieur en het geluidsniveau aan boord, maar tot welk niveau dit werd uitgewerkt kunnen we bij gebrek aan interieurfoto’s nog niet vertellen.

Als laatste stelt Lancia ook een conceptmodel voor in Genève, het gaat om een herwerking van de Chrysler 200 die in Europa als Flavia Concept gelanceerd zal worden. Het gaat in principe om twee conceptversies, een D-segment sedan en een Cabriolet. Ook hier veranderde amper iets aan het design, enkel de badge en grille krijgen een Italiaanse toets. Dat Lancia de Flavia graag wil produceren is duidelijk aan het feit dat de productie over 6 maanden zal kunnen starten. Ongetwijfeld afhankelijk van de reacties in Genève.