Hyundai Curb Concept
Hyundai zal op het komende autosalon van Genève twee nieuwe modellen en een inspirerend Concept voorstellen.

De drie nieuwkomers belichamen de kick-off van de nieuwe Brand Strategy van het merk, “New Thinking. New Possibilities”. Het merk geeft daartoe meteen een eerste foto vrij van de Hyundai i40, het gaat om een interieurfoto waarop duidelijk te zien is dat het merk zich wil herpositioneren als “modern premium”. De i40 werd dan ook specifiek voor Europa ontwikkeld in het Europese R&D Center van Hyundai in Rüsselsheim. Het model beschikt daarbij over allerlei troeven, zoals een premium uitrusting en hightech toepassingen tegen aanvaardbare prijzen. Onder de motorkap komen ook uiterst efficiënte motoren, zoals een 1.7 CRDi Blue Drive die zelfs in Break-variant slechts 113 g CO2/km uitstoot. Het merk mikt met de i40 dan ook op deels op de fleet-markt.

Daarnaast krijgt het autosalon van Genève ook de Europese première van de Hyundai Veloster te verwerken. Deze Coupé beschikt over een unieke 1+2 deurconfiguratie en gebruikt een zuinige 1.6 GDI benzinemotor met directe injectie en 140 pk. Daarnaast zal ook de Hyundai Curb Concept zijn Europese première krijgen in Genève. De Curb (foto boven) is een compacte Urban Activity Vehice (UAC) en werd volgens de Hyundai Fluidic designtaal ontworpen. De drie modellen worden op 1 maart onthuld tijdens de persdagen van het autosalon van Genève, wij zullen er zijn!