Saab 9-5 Estate Station
Saab verwacht met de komst van de 9-5 SportCombi de verkoop op te krikken, het merk mikt dit jaar op 80.000 verkochte modellen.

De transitie na de verkoop door GM loopt goed, maar gaat uiteraard niet zonder zorgen voorbij. Zo blijft de verkoop nog wat achter op de verwachtingen. Het vooropgestelde doel van 60.000 verkochte modellen in 2010 werd niet gehaald, in totaal verkocht Saab namelijk maar 31.696 modellen. Maar er is beterschap op komst, dit jaar wil het merk 80.000 voertuigen verkopen, gesteund door de introductie van de Saab 9-5 SportWagon. De introductie van de nieuwe break is volgens Saab CEO Jan Ake Jonsson namelijk een eerste stap in een reeks nieuwe Saab modellen. De 9-5 SportCombi zorgt er daarnaast voor dat het merk helemaal terug is in het segment van de grote luxueuze breaks, een segment waar het merk vroeger erg sterk stond.

Of Saab erin zal slagen om dit jaar 80.000 modellen te verkopen is nog niet zeker, maar naast de 9-5 SportWagon is ook de introductie van de 9-4X niet onbelangrijk om de verkoop op te krikken. Uiteindelijk wil het merk vanaf 2012 terug winst maken, met een beoogde verkoop van 120.000 voertuigen. In 2012 krijgt de 9-5 trouwens een interieurupdate, terwijl we tegen eind 2012 ook de nieuwe 9-3 bij de dealers mogen verwachten. (Via: Autonews)

Lees hier onze rijtest met de Saab 9-3 SportHatch

Saab 9-5 Estate Genève 2011