Stefan Jacoby
Met een nieuwe baas komt soms een nieuwe strategie. Zo is het alvast bij Volvo. Stefan Jacoby, de nieuwe topman, zegt dat Volvo het nastreven van de premium badge moet stoppen.

Met de overname door het Chinese Geely voor de deur, herbekijkt de Zweedse autobouwer zijn strategie. Jacoby is van mening dat Volvo er niet moet naar streven deel uit te maken van de premium markt, op dit moment nog steeds sterk gedomineerd door BMW, Audi en Mercedes.

De man zei het als volgt:

Laten we het praten over premium stopzetten. Het lijkt eerder een prijsstrategie te zijn en premium klinkt vooral duur. We moeten focussen op de elegante Scandinavische simpliciteit, onze eigen unieke identiteit. Onze focus mag niet liggen op het kopiëren van onze concurrenten.

Jacoby streeft naar een verkoopcijfer van 800.000 tegen 2020, meer dan het dubbele van de verwachtingen voor 2010. Volvo schat het jaar namelijk af te sluiten met een verkoop van 380.000 wagens. Een cruciaal punt voor de nieuwe topman is het herwinnen van een sterke positie op de Amerikaanse markt, Volvo heeft er namelijk veel terrein verloren en wil op termijn terug een rol van betekenis spelen in het land. (Via: AutoCar)

Lees hier onze rijtest met de nieuwe Volvo S60