Nissan GT-R Facelift
Nissan heeft meer details vrijgegeven van de vernieuwde GT-R, er zijn ook twee nieuwe edities beschikbaar: de Club Track en de Egoist.

De gefacelifte Nissan GT-R krijgt meer vermogen en koppel ten opzichte van zijn voorganger. De 3.8-liter grote V6 zorgt voor 523 pk en 611 Nm koppel. Tegelijk werd het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot teruggeschroefd. Op dynamisch vlak werd de ophanging aangepast, werd een nieuwe stabilisatorstang gebruikt en werden de remmen verbeterd om het remvermogen te verhogen. Verden werden ook lichtere velgen gebruikt, en zorgen de Dunlop SP Sportbanden met een nieuwe samenstelling voor meer grip. Als laatste zorgen enkele aerodynamische aanpassingen voor 10% meer downforce en tegelijk voor een lagere weerstandcoëfficiënt (van 0,27 naar 0,26).

Ook aan de buitenkant merken we enkele wijzigingen op ten opzichte van zijn voorganger. Zo merken we een nieuwe en grotere voorbumper op met een grotere grille die de stabiliteit verhoogt en de luchtweerstand verlaagt, terwijl het ook voor extra koeling zorgt. Aangezien het hier om een facelift gaat, mogen LED’s natuurlijk niet ontbreken. Ook achteraan werd er aan de GT-R gesleuteld, het gaat om een nieuwe achterbumper en een nieuwe diffuser. Als laatste is er ook een grotere uitlaat geplaatst, de achterlichten maken daarnaast ook gebruik van LED techniek.

Binnenin heeft Nissan voor een koolstofvezel middenconsole en een nieuw instrumentenpaneel gezorgd. Verder zorgen de nieuwe stoelen voor meer comfort, en krijgen de Black Edition modellen nieuwe lederen stoelen. De GT-R SpecV krijgt hetzelfde vermogen als de standaard modellen, maar krijgt wel 631 ipv. 611 Nm koppel ter beschikking dankzij een overboost functie. De SpecV krijgt daarenboven nieuwe achterremmen, verbeterde Dunlop banden en lichtere aluminium velgen.

Er zijn ook twee nieuwe modellen beschikbaar in het GT-R gamma. De Club Track versie is speciaal voor op het circuit, en levert de bestuurders het volledige prestatie potentieel van de GT-R. Er is plaats voor racing extra’s, daarnaast krijgen kopers de gelegenheid om speciale evenementen voor Club Track eigenaren bij te wonen samen met een one-on-one training met een professionele racepiloot. Naast de Club Track is er ook plaats voor een luxueuze Egoist versie, die vroeger bekend stond als de SpecM. Dit model krijgt meer optionele interieurkleuren, een Bose geluidssysteem en handgestikt leder voor de stoelen. Als laatste krijgt de Egoist versie een koolstofvezel achterspoiler, lichtgewicht velgen en een titanium uitlaatsysteem. (Via: Autocar)