Nieuwe BMW X3 Parijs 2010
Voor BMW is de vernieuwde X3 de ster op de stand in Parijs, de tweede generatie is ruimer, functioneler en biedt meer rijcomfort.

Hoewel zijn uiterlijk ongetwijfeld nog wat gewenning vraagt, beweert BMW wel dat de X3 de nieuwe norm zal worden in wendbaarheid en efficiëntie in zijn klasse. Ruimte is daarnaast het codewoord bij de nieuwe X3, de wagen beschikt over meer kofferruimte (tot 1.600 liter) en de aanzienlijke buitenafmetingen vertalen zich in een royale ruimte binnenin waardoor het reiscomfort verhoogt. De nieuwe BMW X3 maakt verder gebruik van een volledig vernieuwde ophangingstechnologie. De combinatie van een veerbeenvooras met dubbele draaipunten en een meerarmige achteras vormt de ideale basis voor een wendbaarheid en rijcomfort van even hoog niveau.

De nieuwe X3 kan bij de start met twee verschillende motoren uitgerust worden, één benzine en één diesel. Aan dieselzijde is er de BMW X3 xDrive20d met 184 pk en 380 Nm koppel, hiermee sprint de X3 van 0 naar 100 km/u in 8,5 seconden en haalt hij een topsnelheid van 210 km/u. De viercilinder diesel heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 5,6 liter/100 km en stoot maar 149 gram CO2 uit per kilometer. Aan benzinezijde kan er gekozen worden voor de BMW X3 xDrive35i, die gebruik maakt van een zes-in-lijn TwinPower Turbomotor met directe injectie en Valvetronic. Deze 3-liter motor is goed voor 306 pk en 400 Nm koppel, wat een sprint van 0 naar 100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 245 km/u mogelijk maakt. Het gemiddeld brandstofverbruik van de xDrive35i komt op 8,8 liter/100 km te liggen.

De X3 wordt meteen ook uitgerust met alle mogelijke opties die we kennen van de 7-Reeks en 5-Reeks. Het gaat hier onder andere om een adaptieve ophanging met drie standen, Head-Up Display, Adaptive Headlights, Adaptive Cruise Control en een achteruitrijcamera met Top View. Verder vinden we op de optielijst ook nog een panoramisch dak, een hoogwaardig audiosysteem en een elektronische trekhaak.