Viercilinder voor Mercedes S250 CDI

Mercedes S250 CDI
Mercedes zal vanaf binnenkort viercilinders onder de motorkap van haar vlaggenschip plaatsen.

De naam van die specifieke Mercedes zal Mercedes S250 CDI zijn. Hij moet de meest efficiënte luxewagen worden die er op de markt verkrijgbaar is en met een verbruik van 5 liter per 100 km lijkt hij daar wonderwel in te slagen. Ook zijn CO2-uitstoot van 149 gram per km valt zeer goed mee, al moeten deze cijfers natuurlijk nog aan de realiteit getoetst worden.

De motor levert 204 pk en 500 Nm. Daarmee sprint de S-Klasse in 8,2 seconden naar de kaap van 100 km/u en kan hij een topsnelheid van 240 km/u bereiken. Vooral het hoge koppel is interessant aan deze dieselmotor. Dit werd bereikt door het gebruik van twee verschillende turbo’s die in serie staan. De motor is overigens 2.2 liter groot, in tegenstelling tot wat de naamgeving doet vermoeden.

Onder meer dankzij het start/stop-systeem is Mercedes erin geslaagd de S-Klasse een dergelijk gering verbruik op te laten tekenen. Dat systeem is overigens standaard op elk BlueEfficiency-model. Wanneer de wagen nog niet warm genoeg draait of de bestuurder kiest voor de sportstand of manuele stand, wordt het start/stop-systeem niet ingeschakeld.

Deel dit bericht:

2 reacties op "Viercilinder voor Mercedes S250 CDI"

  1. BNNY 24-09-2010 om 14:25

    S250 klinkt nog erger dan we al hadden gedacht met de S300

  2. Buyck 26-09-2010 om 11:19

    Knap Mercedes doet toch echt iets waar ik van verstomd sta! Dat zijn zeer scherpe waarden. Kan het nog lager?

Reageer

Reactie aan het plaatsen...