Alfa Romeo Giulietta: nieuwe motor+dubbele koppeling

Rijtest Alfa Romeo Giulietta QV
De Alfa Romeo Giulietta zal op het autosalon van Parijs een nieuwe motor krijgen. Het gaat om een 2.0 JTDm-motor met 136 fiscaalvriendelijke pk’s.

De 2.0 JTDm-motor zorgt voor de lage emissie van 119 gram CO2 per km. Hij verbruikt zo’n 4.5 liter per 100 km, maar zou met zijn 136 pk en 350 Nm bij 1750 toeren toch nog voldoende snel moeten zijn. Noodzakelijke voorwaarde voor de 350 Nm koppel is dat je de wagen in de Dynamic-stand zet, iets wat elke Alfist ongetwijfeld consequent doet.

Alfa Romeo zal op de stand in Parijs verder nog haar dubbele koppeling op de Giulietta voorstellen, gekoppeld aan de 1.4 liter MultiAir-motor met 170 pk. Later zal ook de 2.0 JTDm-motor met 163 (170) pk beschikbaar zijn met dubbele koppeling. Deze dubbele koppeling zorgt ervoor dat de 1.4 liter MultiAir-motor in combinatie met een start/stop-systeem slechts 121 gram CO2 per km uitstoot. Verder zullen ook nog de 1.6 JTDm en de QV tentoongesteld worden in Parijs.

Lees hier onze rijtest met de Alfa Romeo Giulietta QV.

Rijtest Giulietta QV Quadrifoglio Verde

Deel dit bericht:

2 reacties op "Alfa Romeo Giulietta: nieuwe motor+dubbele koppeling"

  1. EBL 03-11-2010 om 8:23

    Gaan jullie de TCT op de Mito of Giulietta nog in een test gooien?
    Ben erg benieuwd naar de bevindingen van deze bak met droge dubbele koppeling.

  2. BNNY 03-11-2010 om 10:32

    Een korte -maar krachtige- test met de TCT bak in de MiTo zal binnenkort online verschijnen!

Reageer

Reactie aan het plaatsen...