Lexus IS Facelift
Lexus geeft de IS een subtiele facelift en introduceert meteen de nieuwe IS 200d.

De IS 200d vervangt de IS 220d en beschikt over een 2.2-liter dieselmotor met 150 pk en 340 Nm koppel. De motor wordt vanaf nu standaard uitgerust met een roetpartikelfilter en wordt gekoppeld aan een manuele zesbak. De CO2-uitstoot werd ook verlaagd, met 134 gram per gereden kilometer is hij in sommige landen fiscaal voordeliger dan zijn voorganger. Het gemiddeld verbruik van de IS 200d bedraagt 5,1 liter/100 km, 0,4 liter minder dan de 220d die hij vervangt. Echt sportief is de IS 200d uiteraard niet, de sprint van 0 naar 100 km/u neemt namelijk 10,2 seconden in beslag, maar dat mag de pret niet drukken. Dankzij een nieuwe turbo is het koppel al bij een lager toerental beschikbaar.

Naast de IS 200d worden ook de IS 250 en IS 250C een stuk zuiniger, de V6-benzinemotor werd verfijnd en voldoet nu aan de EURO5 emissienorm. Het vermogen blijft ongewijzigd op 208 pk en 252 Nm koppel, maar het gemiddelde verbruik daalde wel van 9,1 naar 8,6 liter/100 km. De CO2-uitstoot werd verlaagd van 209 naar 194 gram per kilometer.

De Lexus IS krijgt ook optisch enkele aanpassingen mee: zo krijgen alle modellen standaard LED dagrijlichten, werden de achterlichten opgefrist, en kunnen er meer kleuren gekozen worden in het interieur. Er zijn ook nieuwe velgen beschikbaar en wie kiest voor de F-Sport uitvoering krijgt er een nieuwe voorspoiler met geïntegreerde mistlichten, een nieuwe grille en een achterspoiler met een geïntegreerd stoplicht bovenop. De F-Sport krijgt daarnaast nieuwe 18″ velgen in een donkere zilveren afwerking, duidelijk geïnspireerd door de IS F. Binnenin wordt de F-Sport uitgerust met een sportstuur en worden de voorstoelen in leder en Alcantara bekleed. Enkele extra details in een titanium-effect moeten het geheel afmaken.

Lees hier onze rijtest met de Lexus IS 250C