BMW X1 helpt BMW aan de top in SUV segment

BMW X1
BMW positioneert zich terug in de top van het Premium SUV segment dankzij de lancering van de nieuwe BMW X1.

Het kleinste model uit de X-familie moet prijsbewuste jonge kopers aantrekken die om het milieu geven maar niet de prestaties en veiligheid van vierwielaandrijving willen missen. Blijkbaar heeft de marktintroductie van de X1 BMW geen windeieren gelegd, dit jaar werden tot en met juli reeds 55.550 modellen verkocht. Sinds zijn marktlancering eind oktober 2009 zijn dat er zelfs 64.049, waardoor BMW terug aan de leiding staat in het premium SUV segment.

BMW is er in geslaagd om net als met de X3 als eerste de markt naar beneden toe te verruimen. De X1 is namelijk de eerste premium small SUV en het is nog even wachten op concurrentie van andere merken. De grootste concurrentie komt zelfs uit eigen rangen, de MINI Countryman wordt in september gelanceerd, op de Audi Q3 en Saab 9-4X is het nog minstens wachten tot 2011. Mercedes en Infiniti zouden ook met een concurrent komen, maar officieel is daar nog niets over bekend.

In Europa is de X1 momenteel het vierde best verkopende model uit het BMW gamma, na de 3-Reeks, 1-Reeks en 5-Reeks. Wereldwijd staat het model op de vijfde plaats, maar de lancering in de Verenigde Staten volgt pas volgend jaar. Ian Robertson, verantwoordelijk voor de verkoop bij BMW, zegt dat de X1 veel klanten lokt van de eerste generatie X3 maar tegelijk ook nieuwe klanten van dichtbij gelegen premium merken zoals Saab en Lancia. Daarnaast wint het model ook klanten van topmodellen uit het gamma van Ford en Volkswagen dankzij zijn competitieve prijszetting. (Via: AutoNews)

BMW X1

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...