Lamborghini HQ Sant Agata
Ook Lamborghini laat in zijn boeken kijken, de Italiaanse autobouwer verkocht in de eerste zes maanden 18% minder.

Lamborghini lijkt het nog wat moeilijk te hebben om de crisis achter zich te laten. Ondanks een sterke verkoopstijging in China, daalde de verkoop van sportwagens met 18% in de eerste zes maanden van 2010. In totaal verkocht Lamborghini 674 modellen, tegenover 825 exemplaren tijdens de eerste zes maanden van 2009. De omzet is echter niet in dezelfde mate gedaald, in het eerste halfjaar van 2010 bedroeg die 152,9 miljoen euro. Een daling met 2,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

China doet het echter goed, in de eerste zes maanden van het jaar werden er 86 modellen verkocht, ten opzichte van 28 in dezelfde periode het jaar voordien, een stijging van 200%. De nieuwe dealers doen er hun werk dus naar behoren. De flamboyante CEO van Lamborghini, Stephan Winkelmann, blijft rustig bij de resultaten: “zoals we hadden verwacht is 2010 het jaar van de ommekeer voor Lamborghini, het merk is zich volop aan het positioneren in de wereldwijde markt.” De behaalde successen in de Aziatische markt stemmen Winkelmann hoopvol, als de traditionele markten aantrekken zal Lamborghini er volgens hem terug staan als nooit tevoren.

Gallardo_LP570_4_Superleggera_05