Audi R8 Spyder 5.2 FSI
Audi maakt de Audi R8 Spyder vanaf nu ook beschikbaar met V8-motor, de 4.2 FSI zorgt voor 430 pk.

De Audi R8 Spyder is niet langer exclusief met 5.2 FSI V10-motor beschikbaar, vanaf nu kan de wagen ook met de 4.2 FSI V8 besteld worden die voor 430 pk zorgt en de sprint van 0 naar 100 km/u in 4,8 laat geschieden. De topsnelheid bedraagt 299 km/u, de motor wordt standaard gekoppeld aan een R-tronic sequentiële automaat en Quattro vierwielaandrijving. Met die automaat komt het verbruik op 13,9 liter/100 km, wie voor de optionele handbak kiest verbruikt 14,9 liter/100 km. De R8 Spyder wordt standaard ook uitgerust met een systeem die de remenergie recupereert.

Verder zijn er amper verschillen met de R8 Spyder met V10-motor, zo is er een speciaal uitlaatsysteem dat met een klep werkt en dus gedempt kan worden in de stad. Verder maakt de wagen gebruik van het Audi Aluminium Space Frame (ASF) om het gewicht laag te houden en krijgt de Spyder LED-koplampen. Het Quattro systeem stuurt bij normaal rijgedrag 15% van het koppel naar de voorwielen en 85% naar de achterwielen. Als de achterwielen aan het slippen gaan, wordt direct 15% extra vermogen naar de voorwielen gestuurd. De achterspoiler klapt automatisch open bij snelheden boven de 100 km/u, en zorgt voor extra downforce.

De R8 Spyder 4.2 FSI Quattro staat standaard op 18″ velgen maar kan optioneel met 19″ velgen uitgerust worden in monochroom of in twee kleuren met een gepolijste en titanium look. De R8 Spyder met V8 staat vanaf het derde kwartaal van 2010 in de Duitse showrooms, de basisprijs bedraagt er 121.000 euro. In België mogen we ons aan dezelfde richtprijs verwachten.

De foto’s zijn nog van de Audi R8 Spyder met 5.2 FSI V10, Audi heeft nog geen specifieke foto’s vrijgegeven van het V8 model. Aangezien het persbericht geen gewag maakt van visuele wijzigingen, zal enkel de V10 badge vervangen worden door een V8.