De nieuwe Porsche Cayenne is een stuk zuiniger geworden dan zijn voorganger, maar V8-motoren blijven dorstig. Daarom is de Cayenne vanaf heden ook beschikbaar met V6-motoren.

Er zijn twee verschillende motoren met een V6-configuratie beschikbaar. De ene rijdt op benzine, de andere op diesel. De benzinemotor heeft voldoende aan 9,9 liter per 100 km, de dieselmotor kan de klus met 7,4 liter per 100 km klaren. De nieuwe dieselmotor stoot bovendien slechts 195 gram CO2 per kilometer uit.

Niet alleen de motor werd zuiniger gemaakt, ook de versnellingsbak draagt zijn steentje bij. De achttraps Tiptronic S-versnellingsbak beschikt over grotere overbrengingsverhoudingen dan zijn voorganger, wat ook bijdraagt tot de zuinigheid. Bovendien werd de Cayenne V6 uitgerust met een Start/Stop-systeem. Een gewichtsbesparing van ongeveer 200 kg ten opzichte van de vorige Cayenne draagt ook bij aan het milder verbruik.

De achttraps Tiptronic S-versnellingsbak is niet standaard. Standaard wordt de 3.6 liter V6 benzinemotor aan een manuele zesbak gekoppeld. De sprint naar honderd duurt zo 7,5 seconden. Met de achttraps versnellingsbak doe je daar drie honderdsten langer over. Deze motor levert 300 pk.

De dieselmotor levert slechts 240 pk, maar weet toch even snel naar 100 km/u te sprinten. Dit komt door het koppel van de dieselmotor, dat hoger ligt dan dat van de benzinemotor. De topsnelheid bedraagt hier 218 km/u. De dieselmotor wordt standaard wel uitgerust met de achttraps versnellingsbak en een Start/Stop-functie.

De wagen nam misschien wel af in gewicht en ziet er misschien wel wat kleiner uit dan zijn voorganger, maar toch zijn de dimensies groter geworden. De lengte nam bijvoorbeeld toe met 48 mm. De Cayenne is beschikbaar vanaf 57.596,00 euro incl. btw, de Cayenne Diesel kost 61.831,00 euro incl. btw.