BMW X1
BMW heeft met de introductie van de X1 blijkbaar een goede zet gedaan, het model werd sinds zijn introductie al 36.000 keer verkocht, meer dan verwacht.

Vorig jaar kwam er een nieuwe telg bij in de X-familie: de BMW X1. De nieuwe Sports Activity Vehicle moest de nieuwe instapper worden in het compacte SUV segment. De X1 werd initieel enkel in Europa gelanceerd, maar begin volgend jaar moet de wagen ook zijn opwachting maken op het Amerikaanse vaste land. Om aantrekkelijk te zijn voor de Amerikaanse markt zal BMW een 28i en 35i model introduceren, zowel in achterwiel als xDrive configuratie. Er is nog geen bevestiging over een dieselmotor, maar naar alle waarschijnlijkheid komt de 2-liter turbodiesel uit de xDrive23d ook over naar Amerika.

Op de aandeelhoudersvergadering bevestigde BMW CEO Norbert Reithofer dat de X1 een groot succes is en tegelijk een doorbraak betekent in een nieuw segment dat focust op jonge, actieve mensen. De X1 heeft de ambitieuze verwachtingen van BMW overtroffen, sinds de introductie vorige jaar werden al 36.000 modellen afgeleverd aan de klanten. Tussen deze klanten zitten veel jonge mensen voor wie BMW vroeger nooit een echte optie was. Ook de “Joy” campagne bleek erg succesvol te zijn en heeft geholpen om via de sociale media een jong publiek aan te spreken. (Via: BMWBlog)

Rijtest BMW X1 xDrive23d