Audi A7 Sportback Concept
Het gaat goed met Audi, in de eerste vier maanden van 2010 verkocht het merk 360.760 voertuigen, een nieuw record.

2010 is voor Audi erg succesvol gestart, de autobouwer verkocht reeds 360.760 voertuigen tijdens de eerste vier maanden van het jaar. “We are making very good progress, and we will keep our foot on the accelerator,” verwoordt Rupert Stadler van Audi AG het op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Audi bereikt in alle regio’s twee-cijferige groei, de verkoop steeg met 23,7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het merk verwacht deze groei ook in het tweede kwartaal door te zetten, dankzij de introductie van de nieuwe Audi A8 en Audi A1.

De gestegen verkoop spiegelt zich ook af op de financiële resultaten van het bedrijf in het eerste kwartaal. In de eerste drie maanden van het jaar steeg de omzet met 23,3% tot 8,26 miljard euro en de winst met 30% tot 478 miljoen euro. Deze uitstekende resultaten zijn volgens Audi het resultaat van de verdere optimalisering van de kosten binnen het bedrijf.

Audi wil zijn sterke verkoop onder andere behouden door nieuwe modellen te lanceren. In 2010 lanceert het merk maarliefst 12 nieuwe producten op de markt. De belangrijkste zijn de nieuwe instapper, de Audi A1, maar ook het vlaggenschip, de Audi A8, werd volledig vernieuwd. Een ander hoogtepunt voor 2010 wordt de lancering van de Audi A7, waarmee Audi zich wil nestelen in het segment van de luxueuze vierdeurscoupés.

De werknemers van Audi profiteren mee van het succes dat het bedrijf boekt. Gemiddeld krijgen de werknemers een bonus van 2.300 euro uitgekeerd, gezien de goede resultaten komt daar nu nog eens een speciale bonus van 1.200 euro bovenop. Deze éénmalige bonus wordt uitgekeerd als erkenning voor de uitzonderlijke prestaties van het personeel in het crisisjaar 2009.

Audi A8