Chinese babe Ferrari
China wordt de komende jaren een heel belangrijke markt voor Ferrari, niet alleen Chinese mannen lopen storm voor de sportwagens uit Maranello, ook de Chinese vrouwen zijn verzot op het bloedsnelle merk.

Aangezien Ferrari populair is in China opende het merk onlangs nog een Ferrari Flagship Store, daarnaast stond ook de 599 GTO bewust op het autosalon van Bejing. Vorig jaar verkocht Ferrari in China 220 exemplaren, 20% van de totale verkoop van het merk. Sinds Ferrari actief is in China wist het merk er al 1.100 exemplaren te verkopen.

De verhoogde interesse in het merk komt ook uit onverwachte hoek, Chinese vrouwen met een goed gevulde portemonnee vallen als een blok voor het bloedsnelle merk. Vorig jaar gingen maar liefst 44 nieuwe Ferrari sleuteltjes naar een vrouw, ze kopen het merk veel liever dan de Westerse vrouwen. Ferrari CEO Amedeo Felisa staat versteld van de hoeveelheid vrouwen en de jonge leeftijd van de gemiddelde Chinees die een Ferrari koopt. Ze zijn minstens 10 jaar jonger dan de Westerse Ferrari koper. (Via: AutoEdizione)

Ferrari 599 GTO