De Fiat Groep heeft een minder goede maand maart achter de rug, de autobouwer verkocht 2,9 procent minder voertuigen in vergelijking met vorig jaar.

Terwijl de verkoop in de automarkt gemiddeld met 11,1 procent is toegenomen, is de verkoop binnen de Fiat groep met 2,9 procent gedaald. De mindere verkoop van de Fiat Groep is vooral te wijten aan de vertraging van de verkoop in Duitsland in maart, ten opzichte van een sterke verkoop in maart vorig jaar. Binnen de Fiat Groep ging de verkoop van het merk Fiat in maart met 4,2 procent naar beneden tot 108.618 verkochte exemplaren. Lancia doet het merkbaar beter, met een verkoopstijging van 18,2 procent tot 13.057 exemplaren. Alfa Romeo doet de tegenovergestelde beweging, het merk zag zijn verkopen in maart met 12,2 procent teruglopen tot 9.509 stuks. Luxemerken Ferrari en Maserati verkochten in maart 821 wagens, een stijging van 5,5 procent ten opzichte van maart vorig jaar.

In het eerste kwartaal van 2010 werden 3.671.871 wagens ingeschreven op de Europese markt, waarvan 322.006 wagens van de Fiat Groep, een stijging van 5,6 procent voor het merk, maar door de betere resultaten van de concurrenten zakt het marktaandeel van de groep toch van 9,1 naar 8,8 procent. Ondanks een mindere maand maart blijkt het eerste kwartaal niet zo slecht voor de Fiat Groep, het merk Fiat verkocht met 261.229 stuks 4,6 procent meer dan vorig jaar, Lancia doet het met 33.402 stuks zelfs 21,3 procent beter. Alfa Romeo blijft ongeveer op gelijke hoogte met 25.853 stuks, 3 voertuigen minder dan vorig jaar. Ferrari en Maserati doen het in het eerste kwartaal iets minder, met 1.522 verkochte wagens tekenen ze een verkoopdaling op van 5,8 procent.

Lancia Delta